Հայաստանում ՏՏ  ոլորտի ստարտափների համար սահմանվել են  հարկային արտոնություններ, որոնք կխթանեն նոր  ընկերությունների ստեղծումը: Այսուհետ ՏՏ ոլորտի նորաստեղծ  ընկերությունները կազատվեն շահութահարկից, իսկ եկամտային հարկը նրանց համար նվազեցվել է մինչև 10 տոկոս: Օրենքի մշակումն իրակացրել է ՎԶԵԲ գործարարության աջակցման գրասենյակը` ՏՏ ոլորտի ընեկրությունների շահերը պաշտպանող հասարակական կազմակերպությունների առաջարկով:

 

Ստարտափների համար սահմանված արտոնությունների և հավաստագրման գործընթացի մասին «Արմենպրես»-ը զրուցել էգրասենյակի իրավախորհրդատու Իզաբելա Հովհաննիսյանի հետ:


-Ինչո՞ւ որոշվեց արտոնություններ սահմանել հենց ՏՏ ոլորտի ընկերությունների համար: Ի՞նչ հնարավորություններ է ստեղծվում նրանց համար:

 

-Սա այն ոլորտն է, որտեղ կան մեծաքանակ մասագետներ,  ովքեր ծառայություններ են մատուցում այլ կամ օտարերկրյա ընկերությունների` աշխատելով հարկային դաշտից դուրս: Օրենքի առաջին նպատակը «չերևացող» աշխատողներին հարկային դաշտ բերելն է: Սակայն որպեսզի դա ի կատար ածվի, հարկավոր էր արտոնություններ սահմանել նրանց համար, քանի որ ՏՏ ոլորտի աշխատողների եկամուտները բարձր են, և նրանք ամսական վճարում են մինչև 36 տոկոս եկամտահարկ: Արդյունքում Կառավարությունը նրանց եկամտահարկը իջեցրեց  մինչև 10  տոկոս, իսկ շահութահարկը սահմանվեց  0 տոկոս:


-Այսինքն` օրենքի  նպատակը անհատ աշխատողներին և ստարտափներին հարկային դաշտ բերե՞լն է:

 

-Այս ոլորտի մասնագետները կարող են աշխատել առանց գրանցվելու, սակայն եթե նրանք ցանկանում են ստեղծել ընկերություններ և խոշորանալ, ապա չեն կարող գործել առանց հարկային դաշտ մտնելու: Այս նպատակով էլ սահմանվեցին արտոնություններ, որ նրանք կարողանան հեշտությամբ ստեղծել իրենց ստարտափները և զարգացնեն դրանք` մինչև որոշակի մակարդակի հասնելը: Արտոնություններից օգտվելու համար պարտադիր պայման է, որ ընկերությունն ունենա առավելագույնը 3 ամսվա գրանցում և ոչ ավելի, քան 30 աշխատող: Արտոնությունները սահմանված են մինչև 2020 թվականը, սակայն եթե ընկերությու նն ավելի շուտ խոշորացավ, ապա օրենքով դադարեցվում են նրան տրվող արտոնությունները:


-Ե՞րբ  ընկերությունը կհամարվի խոշոր:

 

-Երբ ստարտափը  որոշի զբաղվել գործունեության այն տեսակներով, որոնք չեն համապատասխանում այս օրենքի դրույթներին, իսկ  աշխատողների քանակն էլ գերազանցի սահմանված թիվը, ապա դուրս կգա արտոնությունների համակարգից:


-Մոտավորապես  որքա՞ն մարդ  կկարողանա օգտվել այս արտոնությունից:

 

-Որևէ թիվ  նախանշված չէ, սակայն  երբ նախագիծը մշակվում էր, ՏՏ ոլորտի շահերը պաշտպանող հասարակական կազմակերպությունները վստահեցնում էին, որ նման մարդկանց թիվը բավական մեծ է լինելու: Նրանք էին բարձրացրել խնդիրը` ասելով, որ մեծաքանակ մասնագետները ցանկություն ունեն աշխատելու հարկային դաշտում, եթե ունենան արտոնություններ:


-Արտոնությունների համար սահմանվել է տարի: Դա  բավարա՞ր ժամանակ է, որ ստարտափը  վերածվի կայուն գործող ընկերության 

 

-Այո՛: Մենք նախագծի սկզբում այդ ժամկետը սահմանել էինք 3 տարի, սակայն Կառավարությունն առաջարկեց դարձնել 5 տարի: Մեր վերլուծություններով` 3 տարին բավական է, որ  ընկերությունը կայանա և հասկանա` կարողանո՞ւմ է խոշորանալ, թե ոչ:


-Եթե խոսենք բիզնեսի տեսանկյունիցի՞նչ է հարկավորոր նա օգտվի այս արտոնություններից: Ի՞նչ գործընթաց է  ենթադրվում:

 

-Որպես այդպիսին`  գործընթացը շատ պարզ է: Անձը դիմում է Էկոնոմիկայի նախարարություն  և ներկայացնում դիմում` անհրաժեշտ փաստաթղթերով: 30-օրյա ժամկետում այդ փաստաթղթերը քննվում են, և դիմումը մերժվում կամ ընդունվում է:


-Ո՞ր դեպքերում  անձը կարող է մերժում ստանալ:

 

-Օրենքը  հստակ նախատեսում է  մերժման հիմքերը, և դրանից դուրս այլ հիմքեր չկան: Եթե ներկայացված են ճիշտ փաստաթղթեր, և դրանք համապատասխանում են չափանիշներին, ապա մերժումը քիչ հավանական է: Հիմնական շեշտը դրված է նրա վրա, որ ընկերութունը լինի նորաստեղծ և փոքր:


-Օրենքը ինչպիսի՞ դրույթներ է սահմանում միաձուլումների համար:

 

-Միաձուլումները չեն սահմանափակվում: Եթե արտոնությունների համակարգում գործող ընկերությունները միաձուլվում են և խոշորանում, ապա պարզապես դադարում են օգտվել արտանություններից: