Երեկ Աժ -ում լրագրողների հետ զրույցում ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարար Նարեկ Մկրտչյանը, անդրադառնալով շարունակվող գնաճին, նշեց, որ այն գլոբալ երեւույթ է, շարունակվելու է մինչեւ տարվա վերջ եւ նաեւ 2023 թվականին: Նա նշեց նաև, որ նախարարությունը չունի եւ չի ունեցել գնաճը զսպելու գործիքակազմ, և որ այս հարցի հասցեատերն ավելի շուտ Կենտրոնական բանկն է, գնաճի զսպման հարցը ԿԲ-ի տիրույթում է:
Այս հարցի շուրջ մասնագիտական կարծիք լսելու նպատակով ԼՈՒՐԵՐ.com-ը զրուցեց «Այլընտրանք» հետազոտական կենտրոնի ղեկավար, տնտեսագետ Թաթուլ Մանասերյանի հետ: Նրա խոսքով՝ Կենտրոնական բանկն ունի որոշակի մասնակցություն և կարող է ազդեցություն ունենալ գների վրա, այդ թվում՝ դրանց զսպման, բայց ԿԲ-ն պատասխանատուն է ոչ թե գնաճի զսպման, այլ գների կայունության համար, որոնք տարբեր հասկացություններ են:
«Որպես տնտեսագետ՝ իմ խորին համոզմամբ, Կենտրոնական բանկն իրենից կախված հնարավորն անում է գների կայունությունն ապահովելու համար: Գնաճ զսպելը՝ որպես այդպիսին, նրա լայն գործառույթը չի կարող լինել, որովհետև գների վրա ազդեցություն ունեն մի քանի տասնյակ գործոններ: Օրինակ, եթե սպառողական շուկայում որևէ մեկը կամ մի խումբ մարդիկ փորձեն ինտերվենցիաներ անել կամ վերավաճառք իրականացնել, գներ թելադրել, ինչը արվում է, Կենտրոնական բանկն այստեղ անելիք չունի: Կան ապրանքներ, որ մինչև անգամ տասնապատիկ բարձր գներով են վաճառվում, մինչդեռ կառավարությունը բազմաթիվ լծակներ ունի, որոնցով կարող է և պետք է անպայման ներազդի այդ գործընթացների վրա: Խոսքը ՀՀ էկոնոմիկայի նախարարության, ՀՀ ֆինանսների նախարարության, Պետեկամուտների կոմիտեի մաիսն է»,-իր խոսքում նշեց տնտեսագետը:
Թ. Մանասերյանի պնդմամբ՝ հատկապես ներմուծվող ապրանքների պարագայում առկա է այն երևույթը, որ դրանք մի գնով հայտարարագրվում, բերվում են և բազմապատիկ ավելի բարձր գներով վաճառվում: Նրա խոսքով՝ շահույթ ստանալը նորմալ երևույթ է, բայց այստեղ խոսքը սպառողների հաշվին գերշահույթների ստացման մասին է, և որ վաղուց ժամանակն է մտածելու այդ գերշահույթները կանխելու մասին:
«Տնտեսական մրցակցության պաշտպանության պետական հանձնաժողովը շատ լուրջ գործառույթ ունի գնաճի զսպման առումով, և ընդհանրապես, Կառավարությանն առընթեր կառույցները պետք է թիմային աշխատանք տանեն այս ուղղությամբ, չմոռանանք վերահսկողական ծառայության մասին, որն իր հստակ գործառույթներն ունի: Այսինքն՝ պետության կարգավորիչ և վերահսկիչ գործառույթները պետք է պատշաճ կերպով իրականանացվեն, ի հայտ բերվեն չարաշահումները և զսպվեն»,-հավելեց նա:
Նրա խոսքով՝ նախարարությունն ունի հասարակության խոցելի հատվածի բազա, կարելի է ինդեքսավորել այն մասին, որը հատկապես չի հասցնում պարենային զամբյուղը ձեռք բերել և սուբսիդավորման կամ սննդային կտրոնների տրամադրման տարբերակով աջակցել: Ըստ նրա՝ պետական բյուջեն թույլ չի տա բարձրացնել բոլորի թոշակները, նաև դրա համար երկար ժամանակ ու գործընթացներ կպահանջվեն:
Տնտեսագետը կարևորեց նաև երիկտասարդների համար աշխատատեղերի ստեղծումը, որ վերջիններս մնան երկրում, աշխատեն և հարկեր վճարեն: Նրա խոսքով՝ իր ղեկավարած «Այլընտրանք» հետազոտական կենտրոնի կողմից առաջարկի փաթեթ է մշակվել և ուղարկվել ՀՀ Աժ:
Փորձելով գնահատել ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարության աշխատանքը՝ նա նշեց.
«Եթե պրոֆեսիոնալ, պրագմատիկ տեսանկյունից գնահատեմ նախարարության աշխատանքը, ապա պետք է գնահատեմ անբավարար, կարող է էթիկապես լավ չհնչի, բայց պետք է նշեմ, որ նախարարության անվան մեջ կա աշխատանք բառը, իսկ այդ մասով լրիվ անբավարար աշխատանք է կատարվում:
Ես պատրաստ եմ աջակցել իմ մասնագիտական գիտելիքներով ու փորձով, սակայն, ներկայիս կառավարությունը վաղուց փաստել է, որ նավաստիների կառավարություն է և օգնության կարիք չունի»,-եզրափակեց նա: