Սկզբունքորեն միշտ մտածել եմ, որքաղաքականությունը վերջանում է այնտեղ, որտեղ սկսվում է բռնությունը: Օրինակ, երբ ընտրությունների ժամանակ «խուժան»-ը լցոնումներ է կատարում, վերջանում է քաղաքական պայքարը, ծրագրային մրցակցույթունը՝ տեղը զիջելով զոռբայությանը: Երբ մարդիկ զենքով տարածք են գրավում՝ նրանց անգամամենալուսավոր պահանջները դադարում են օրակարգային և գրավիչ լինելուց: Եթե մեկ անգամ հանդուրժում ենք, որ բռնությամբ քաղաքական հարց լուծվի՝ վտանգավոր նախադեպ ենք ստեղծում, ական դնում պետության ժողովրդավարական զարգացման ճանապարհին:

 

Բռնությամբ կամ զինված ապստամբության փորձով իրականում չեզոքացնում ենք նաևընտրությունների ինստիտուտը: Եթե տեսականորեն կամ նույնիսկ գործնականում ընդունենք, որ Սերժ Սարգսյանն ու նրա թիմը իշխանությանը տիրապետում են ընտրական կեղծիքներով, ապա նրանց հեռացնելու հայտ ներկայացրած զինված խումբը նույնպես թքած ունի ընտրությունների վրա: Եթե անգամ Սերժ Սարգսյանը հեռանա՝ դա կլինի ոչ թե ժողովրդավարության, այլ կլինի զինված խմբի հաղթանակը, որն առաքյալի կարգավիճակում կհաստատի խաղի կանոնները՝ մոտ ռազմականին, հեռու քաղաքացիականից

 

Քաղաքացիական ցանկացած բախում երկրի ներսում ծնում է ոչ թե մրցակցություն, այլ գծում է սահմաններ, ստեղծում բարիկադներ: Բարիկադները ենթադրում են կրակոցներ, մարդկային կորուստներ: Որևէ լուսավոր գաղափար չարժեր գնդապետ Արթուր Վանոյանի կյանքը: Եղբայրասպանությունը բարի առավոտ հաստատ չի ավետում:

 

Զինված բախումների ժամանակ երկրորդ պլան են մղվում գաղափարական, ծրագրային բաղկացուցիչները, ըստ այդմ՝ ռացիոնալ բանավեճ է երկրի զարգացման հեռանկարի շուրջ: Երբ բարիկադի տարբեր կողմերում են զինված մարդիկ, ապա հաղթում է նա, ով ավելի շատ հնարավորություններ, ռեսուրսներ ունի: Հաղթում է ոչ թե անունի գաղափարը, այլ դիմացինին ոչնչացնելու հրամայականը: 

 

Եվ վերջապես մեր պետության համար առանձնահատկություն է ԼՂ խնդիրը, որը պարտավորեցնում է երկրի ներսում հարցերը լուծել ոչ թե կրակոցներով, այլ բանակցային սեղանի շուրջ`համաձայնությունների կամ քաղաքական մրցակցության սկզբունքով:

 

Արդեն վատ է, որ 21-րդ դարում անգամ չենք կարողացել ձևավորել այնպիսի քաղաքական մշակույթ, որը բացառեր որևէ բռնություն: 

Սարգիս Հակոբյան